Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з
біології
При
оцінюванні рівня навчальних досягнень з біології враховується:
·
рівень
оволодіння біологічними ідеями, що становлять важливу складову загальнолюдської
культури: рівні організації живої природи, зв'язок будови і функцій організмів,
історичний розвиток органічного світу, різноманітність організмів, цілісність і
саморегуляція живих систем, зв'язок людини і природи;
·
рівень
умінь використовувати теоретичні знання у практичній діяльності, під час розв'язування
задач чи вправ різного типу, уміння робити висновки та узагальнення на основі
практичної діяльності;
·
рівень
оволодіння практичними уміннями та навичками спостереження та дослідження
природи, виконання лабораторних та практичних робіт.
Всі види оцінювання
навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні навчальних
досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) розпізнає і називає окремі біологічні об'єкти;
знає правила техніки безпеки при виконанні лабораторних та практичних робіт
|
2
|
Учень (учениця) намагається відтворити окремі факти, з
допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита), наводить
елементарні приклади біологічних об'єктів і їх окремі ознаки; за інструкцією
і з допомогою вчителя фрагментарно виконує лабораторні та практичні роботи
без оформлення
|
|
3
|
Учень (учениця) відтворює окремі факти, з допомогою
вчителя або з використанням підручника фрагментарно характеризує окремі
ознаки біологічних об'єктів; відповідає на запитання, що потребують
однослівної відповіді; за інструкцією і з допомогою вчителя фрагментарно
виконує лабораторні та практичні роботи без належного оформлення
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя або з використанням
підручника відтворює незначну частину навчального матеріалу, дає визначення
окремих біологічних понять, дає неповну характеристику загальних ознак
біологічних об'єктів; у відповідях може допускати помилки; за інструкцією і з
допомогою вчителя виконує лабораторні та практичні роботи з неповним їх
оформленням
|
5
|
Учень (учениця) відтворює основний зміст навчального
матеріалу, відповідаючи на запитання вчителя; характеризує загальні ознаки
біологічних об'єктів; дає визначення окремих біологічних понять; наводить
приклади, що ґрунтуються на матеріалі підручника; у відповідях може допускати
помилки; за інструкцією і з допомогою вчителя виконує лабораторні та
практичні роботи, частково оформляє їх
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює
навчальний матеріал, частково дотримується логіки його викладу; відповідає на
окремі запитання; у цілому правильно вживає біологічні терміни; характеризує
будову та функції окремих біологічних об'єктів за планом; у відповідях
допускає помилки; розв'язує прості типові біологічні вправи і задачі з
допомогою вчителя; за інструкцією і з допомогою вчителя виконує лабораторні
та практичні роботи, оформляє їх без висновків
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно відтворює більшу частину
навчального матеріалу, застосовуючи необхідну термінологію; розкриває суть
біологічних понять; характеризує основні положення біологічної науки,
допускаючи у відповідях неточності; розв'язує прості типові біологічні вправи
і задачі звертаючись за консультацією до вчителя; за інструкцією виконує
лабораторні та практичні роботи, звертаючись за консультацією до вчителя,
оформляє їх, робить висновки з допомогою вчителя
|
8
|
Учень (учениця) самостійно відтворює навчальний
матеріал; відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях
неточності; порівнює біологічні об'єкти, явища і процеси живої природи,
встановлює відмінності між ними; виправляє допущені помилки; розв'язує типові
біологічні вправи і задачі користуючись алгоритмом; за інструкцією виконує
лабораторні та практичні роботи, звертаючись за консультацією до вчителя,
оформляє їх, робить неповні висновки
|
|
9
|
Учень (учениця) вільно відтворює навчальний матеріал та
відповідає на поставлені запитання; з допомогою вчителя встановлює
причинно-наслідкові зв'язки; дає порівняльну характеристику біологічним
об'єктам явищам і процесам живої природи; розв'язує стандартні пізнавальні
завдання; виправляє власні помилки; самостійно розв'язує типові біологічні вправи
і задачі; за інструкцією виконує лабораторні та практичні роботи, оформляє
їх, робить нечітко сформульовані висновки
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) системно відтворює навчальний матеріал
у межах програми; дає повні, змістовні відповіді на поставлені запитання;
розкриває суть біологічних явищ, процесів; аналізує, систематизує,
узагальнює, встановлює причинно-наслідкові зв'язки; використовує знання у
нестандартних ситуаціях; самостійно розв'язує біологічні вправи і задачі у
межах програми; за інструкцією виконує лабораторні та практичні роботи,
оформляє їх, робить чітко сформульовані висновки
|
11
|
Учень (учениця) логічно та усвідомлено відтворює
навчальний матеріал у межах програми; обґрунтовано відповідає на запитання;
самостійно аналізує і розкриває закономірності живої природи; наводить
приклади, що ґрунтуються на власних спостереженнях; оцінює біологічні явища,
закони; виявляє і обґрунтовує причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано
використовує знання у нестандартних ситуаціях; самостійно розв'язує біологічні
вправи і задачі; за інструкцією ретельно виконує лабораторні та практичні
роботи, оформляє їх, робить логічно побудовані висновки
|
|
12
|
Учень (учениця) виявляє міцні й глибокі знання з
біології; вільно відповідає на ускладнені запитання, з використанням
міжпредметних зв'язків; самостійно характеризує біологічні явища і процеси,
виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему і визначити шляхи
її розв'язання; користується джерелами інформації, рекомендованими вчителем;
вільно розв'язує біологічні вправи і задачі різного рівня складності
відповідно до навчальної програми; ретельно виконує лабораторні та практичні
роботи, оформляє їх, робить самостійні обґрунтовані висновки
|
Немає коментарів:
Дописати коментар