Кредо сучасного вчителя

Любити дитину такою, якою вона є, вірити в дитину, в її можливості!

суботу, 3 вересня 2016 р.

8-й клас
(2 год на тиждень, разом 70 год, із них 10 год – резервний час)
Програма: «Хімія для 7-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Затверджено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту  Підручник:Ярошенко О. Г. Хімія : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Ярошенко. — К.: Освіта, 2008. — 208 с.
Дата
проведення
Номер
уроку


Тема уроку

Хімічний експеримент

Примітка
Повторення основних питань курсу хімії 7 класу (2 год)

1.       
Найважливіші хімічні поняття.
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції сполучення й розкладу



2.       
Найважливіші хімічні поняття.
Обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині.
Масова частка розчиненої речовини



Тема 1. Періодичний закон і перiодична система хiмічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома (15 год + 1 р.)


3.       
Історичні відомості про спроби класифікації хiмічних елементів.



4.       
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.
Демонстрація 1. Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва (довга і коротка форми).


5.       
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.



6.       
Періодичний закон та періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва.



7.       
Будова атома: ядро і електронна оболонка.
Демонстрація 2. Моделі атомів


8.       
Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число.



9.       
Сучасне формулювання періодичного закону. Ізотопи (стабільні та радіоактивні). Нуклід



10.   
Будова електронних оболонок атомів хiмічних елементів 1-3 періодів. Поняття про радіус атома.
Демонстрація 3. Форми електронних орбіталей


11.   
Стан електронів у атомі.
Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах елементів 1-3 періодів.



12.   
Електронні та графічні формули атомів хімічних елементів    №1-20



13.   
Структура періодичної системи.



14.   
Взаємозв’язок між розмiщенням елементів у перiодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном та Оксигеном.



15.   
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.



16.   
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх місцем у періодичній системі та будовою атома.



17.   
Значення періодичного закону. Життя і наукова дiяльність Д. І. Менделєєва.



18.   
Узагальнення знань з теми «Періодичний закон і перiодична система хiмічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома»


Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (9 год + 5 р.)

19.   
Електронна природа хiмічного зв’язку. Поняття про електронегативність елементів.



20.   
Ковалентний зв’язок, його види — полярний і неполярний. Утворення ковалентного неполярного зв’язку.



21.   
Утворення ковалентного полярного зв’язку.



22.   
Електронні формули молекул речовин.



23.   
Йонний зв’язок.



24.   
Ковалентний полярний і неполярний зв’язок, йонний зв’язок. Електронні формули молекул речовин.



25.   
Ступінь окиснення.



26.   
Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою сполуки.



27.   
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення атомів елементів.



28.   
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
Демонстрація 4. Моделі кристалічних ґраток різних типів.
Демонстрація 5. Речовини з різними типами кристалічних ґраток.


29.   
Залежність фiзичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток.
Демонстрація 6. Фізичні властивості речовин із різними типами кристалічних ґраток.
Лабораторний дослід №1. Ознайомлення з властивостями речовин з різними типами кристалічних ґраток.


30.   
Узагальнення знань з теми «Хімічний зв’язок і будова речовини»



31.   
Контрольна робота за І семестр



32.   
Підсумковий урок за І семестр


Тема 3. «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»(9 год + 1 р.)

33.   
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро.



34.   
Р. з. Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини.



35.   
Молярна маса.



36.   
Р. з. Обчислення за хімічною формулою молярної маси, маси і кількості речовини.



37.   
Молярний об’єм газів. Р. з.  Обчислення об’єму газу за нормальних умов.



38.   
Відносна густина газів. Р. з. Обчислення відносної густини газів.



39.   
Відносна густина газів. Р. з. Обчислення відносної густини газів.



40.   
Розрахунки за хімічними формулами.



41.   
Розрахунки за хімічними формулами.



42.   
Узагальнення знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами»

Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (25 год + 3 р.)

43.   
Оксиди, їх склад, назви. Класифація оксидів
Демонстрація 7. Зразки оксидів.


44.   
Кислоти,їх склад, назви. Класифiкація кислот.
Демонстрація 9. Зразки кислот.


45.   
Основи, їх склад, назви. Класифікація основ.
Демонстрація 11. Зразки основ.


46.   
Солі (середні), їх склад, назви.
Демонстрація 16. Зразки солей.


47.   
Фізичні та хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами іншими оксидами.
Демонстрація 8. Взаємодія кислотних і основних оксидів із водою.


48.   
Оксиди в природі. Використання оксидів.



49.   
Фізичні та хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами та основами, солями. Поняття про ряд активності металів.
Демонстрація  10. Хімічні властивості кислот.
Демонстрація 13. Добування хлоридної кислоти і досліди з нею.
Лабораторний дослід №6. Дія розчинів кислот на індикатори.
Домашній експеримент 1. Взаємодія яєчної шкаралупи з оцтом.


50.   
Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. Використання кислот.
Лабораторний дослід №7. Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
Домашній експеримент 2.
Дія на сік буряка оцту, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину


51.   
Проміжне оцінювання знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»


52.   
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями.
Демонстрація 12. Хімічні властивості основ.
Лабораторний дослід № 2. Дія розчинів лугів на індикатори.


53.   
Реакція нейтралізації. Розкладання нерозчинних основ під час нагрiвання.
Демонстрація 15. Таблиця розчинності кислот, основ та солей.
Лабораторні досліди №:
3. Взаємодія розчинів лугів із кислотами.
 4. Взаємодія нерозчинних основ з кислотами.
 5. Термічне розкладання нерозчинних основ.


54.   
Поняття про амфотерні гідроксиди.
Демонстрація 14. Доведення амфотерності цинк гідроксиду.


55.   
Заходи безпеки під час роботи з лугами. Використання основ.



56.   
Фізичні та хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями.
Демонстрація 17. Хімічні властивості солей.
Лабораторні досліди №:
8. Взаємодія солей із металами.
 9. Взаємодія солей із лугами в розчині.
 10. Реакція обміну між солями в розчині


57.   
Поширення солей у природі та їхнє практичне значення. Вплив на довкілля.



58.   
Практична робота №1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук.


59.   
Проміжне оцінювання знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»


60.   
Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук.



61.   
Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук.



62.   
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей.



63.   
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей.
Демонстрації:
18. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження утвореного розчину індикатором, пропускан-ня вуглекислого газу крізь розчин.
19. Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор(V) оксиду у воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація його лугом.


64.   
Значення експериментального методу в хімії.
Лабораторний дослід №11. Розв’язування експериментальних задач.


65.   
Практична робота №2 Розв’язування експериментальних задач.


66.   
Р. з. Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів реакцій.



67.   
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук».



68.   
Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»



69.   
Контрольна робота за І семестр



70.   
Підсумковий урок за І семестр