Дата
проведення
|
Номер
уроку
|
Тема уроку
|
Хімічний експеримент
|
Примітка
|
Повторення
основних питань курсу хімії 7 класу (2 год)
|
|
1.
|
Найважливіші хімічні поняття.
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції сполучення й розкладу
|
|
|
|
2.
|
Найважливіші хімічні поняття.
Обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній
речовині.
Масова частка розчиненої речовини
|
|
|
Тема 1. Періодичний
закон і перiодична
система хiмічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома (15 год
+ 1 р.)
|
|
|
3.
|
Історичні відомості про спроби класифікації хiмічних
елементів.
|
|
|
|
4.
|
Поняття про лужні, інертні елементи, галогени.
|
Демонстрація 1. Періодична система
хімічних елементів Д. І. Менделєєва (довга і коротка форми).
|
|
|
5.
|
Періодичний закон та періодична система хімічних
елементів Д. І. Менделєєва.
|
|
|
|
6.
|
Періодичний закон та періодична система хімічних
елементів Д. І. Менделєєва.
|
|
|
|
7.
|
Будова атома: ядро і електронна оболонка.
|
Демонстрація 2. Моделі атомів
|
|
|
8.
|
Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне
число. Нуклонне число.
|
|
|
|
9.
|
Сучасне
формулювання періодичного закону. Ізотопи (стабільні та радіоактивні). Нуклід
|
|
|
|
10.
|
Будова електронних оболонок атомів хiмічних елементів 1-3 періодів. Поняття
про радіус атома.
|
Демонстрація 3.
Форми електронних орбіталей
|
|
|
11.
|
Стан електронів у атомі.
Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх
заповнення електронами в атомах елементів 1-3 періодів.
|
|
|
|
12.
|
Електронні та графічні формули атомів хімічних елементів №1-20
|
|
|
|
13.
|
Структура періодичної системи.
|
|
|
|
14.
|
Взаємозв’язок між розмiщенням елементів у перiодичній
системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук
елементів з Гідрогеном та Оксигеном.
|
|
|
|
15.
|
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх
місцем у періодичній системі та будовою атома.
|
|
|
|
16.
|
Характеристика хiмічних елементів малих періодів за їх
місцем у періодичній системі та будовою атома.
|
|
|
|
17.
|
Значення періодичного закону. Життя і наукова дiяльність
Д. І. Менделєєва.
|
|
|
|
18.
|
Узагальнення знань з
теми «Періодичний
закон і перiодична система хiмічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова
атома»
|
|
|
Тема 2. Хімічний
зв’язок і будова речовини (9 год
+ 5 р.)
|
|
19.
|
Електронна природа хiмічного зв’язку. Поняття про електронегативність елементів.
|
|
|
|
20.
|
Ковалентний зв’язок, його види — полярний і неполярний.
Утворення ковалентного неполярного зв’язку.
|
|
|
|
21.
|
Утворення ковалентного полярного зв’язку.
|
|
|
|
22.
|
Електронні формули молекул речовин.
|
|
|
|
23.
|
Йонний зв’язок.
|
|
|
|
24.
|
Ковалентний полярний і неполярний зв’язок, йонний
зв’язок. Електронні формули молекул речовин.
|
|
|
|
25.
|
Ступінь окиснення.
|
|
|
|
26.
|
Визначення ступеня окиснення атома елемента за хімічною формулою
сполуки.
|
|
|
|
27.
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями
окиснення атомів елементів.
|
|
|
|
28.
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
|
Демонстрація 4.
Моделі кристалічних ґраток різних типів.
Демонстрація 5.
Речовини з різними типами кристалічних ґраток.
|
|
|
29.
|
Залежність
фiзичних властивостей речовин від типів кристалічних
ґраток.
|
Демонстрація 6. Фізичні властивості
речовин із різними типами кристалічних ґраток.
Лабораторний дослід №1.
Ознайомлення з властивостями речовин з різними типами кристалічних ґраток.
|
|
|
30.
|
Узагальнення знань з
теми «Хімічний зв’язок і будова речовини»
|
|
|
|
31.
|
Контрольна
робота за І семестр
|
|
|
|
32.
|
Підсумковий
урок за І семестр
|
|
|
Тема 3. «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними
формулами»(9 год + 1 р.)
|
|
33.
|
Кількість речовини. Моль — одиниця
кількості речовини. Число Авогадро.
|
|
|
|
34.
|
Р. з. Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини.
|
|
|
|
35.
|
Молярна маса.
|
|
|
|
36.
|
Р. з. Обчислення за хімічною формулою молярної маси, маси і кількості речовини.
|
|
|
|
37.
|
Молярний об’єм газів. Р. з. Обчислення об’єму газу за нормальних умов.
|
|
|
|
38.
|
Відносна густина газів. Р. з. Обчислення відносної густини газів.
|
|
|
|
39.
|
Відносна густина газів. Р. з. Обчислення відносної густини газів.
|
|
|
|
40.
|
Розрахунки за хімічними формулами.
|
|
|
|
41.
|
Розрахунки за хімічними формулами.
|
|
|
|
42.
|
Узагальнення знань з теми «Кількість речовини.
Розрахунки за хімічними формулами»
|
|
Тема 4. Основні
класи неорганічних сполук (25 год + 3 р.)
|
|
43.
|
Оксиди, їх склад, назви. Класифiкація оксидів
|
Демонстрація 7.
Зразки оксидів.
|
|
|
44.
|
Кислоти,їх склад, назви. Класифiкація кислот.
|
Демонстрація 9. Зразки
кислот.
|
|
|
45.
|
Основи, їх склад, назви. Класифікація основ.
|
Демонстрація 11.
Зразки основ.
|
|
|
46.
|
Солі (середні), їх склад, назви.
|
Демонстрація 16.
Зразки солей.
|
|
|
47.
|
Фізичні та хімічні властивості оксидів: взаємодія з
водою, кислотами, лугами іншими оксидами.
|
Демонстрація 8.
Взаємодія кислотних і основних оксидів із водою.
|
|
|
48.
|
Оксиди в природі. Використання оксидів.
|
|
|
|
49.
|
Фізичні та хімічні властивості кислот: дія на
індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами та основами, солями. Поняття
про ряд активності металів.
|
Демонстрація 10. Хімічні властивості кислот.
Демонстрація 13.
Добування хлоридної кислоти і досліди з нею.
Лабораторний дослід №6. Дія
розчинів кислот на індикатори.
Домашній експеримент 1.
Взаємодія яєчної шкаралупи з оцтом.
|
|
|
50.
|
Реакції заміщення й обміну. Заходи безпеки під час роботи з кислотами.
Використання кислот.
|
Лабораторний дослід №7.
Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
Домашній експеримент 2.
Дія на сік буряка оцту, лимонного соку, розчину
харчової соди, мильного розчину
|
|
|
51.
|
Проміжне оцінювання знань з теми «Основні класи
неорганічних сполук»
|
|
|
52.
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів:
дія на індикатори,
взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями.
|
Демонстрація 12.
Хімічні властивості основ.
Лабораторний дослід № 2.
Дія розчинів лугів на індикатори.
|
|
|
53.
|
Реакція
нейтралізації. Розкладання нерозчинних основ під час
нагрiвання.
|
Демонстрація 15.
Таблиця розчинності кислот, основ та солей.
Лабораторні досліди №:
3. Взаємодія розчинів лугів із кислотами.
4. Взаємодія нерозчинних основ з
кислотами.
5. Термічне розкладання нерозчинних
основ.
|
|
|
54.
|
Поняття про амфотерні гідроксиди.
|
Демонстрація 14.
Доведення амфотерності цинк гідроксиду.
|
|
|
55.
|
Заходи безпеки під час роботи з лугами. Використання
основ.
|
|
|
|
56.
|
Фізичні та хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами,
кислотами, лугами, іншими солями.
|
Демонстрація 17.
Хімічні властивості солей.
Лабораторні досліди №:
8. Взаємодія солей із металами.
9. Взаємодія солей із лугами в розчині.
10. Реакція обміну між солями в
розчині
|
|
|
57.
|
Поширення солей у природі та їхнє практичне значення. Вплив на
довкілля.
|
|
|
|
58.
|
Практична робота №1. Дослідження властивостей основних
класів неорганічних сполук.
|
|
|
59.
|
Проміжне оцінювання
знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»
|
|
|
60.
|
Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук.
|
|
|
|
61.
|
Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук.
|
|
|
|
62.
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей.
|
|
|
|
63.
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ, солей.
|
Демонстрації:
18.
Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження утвореного розчину індикатором,
пропускан-ня вуглекислого газу крізь розчин.
19. Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор(V) оксиду у воді,
дослідження розчину індикатором і нейтралізація його лугом.
|
|
|
64.
|
Значення експериментального методу в хімії.
|
Лабораторний дослід №11.
Розв’язування експериментальних задач.
|
|
|
65.
|
Практична робота №2
Розв’язування експериментальних задач.
|
|
|
66.
|
Р. з. Розрахунки за хімічними
рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів та продуктів
реакцій.
|
|
|
|
67.
|
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи
неорганічних сполук».
|
|
|
|
68.
|
Узагальнення
знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»
|
|
|
|
69.
|
Контрольна робота за І семестр
|
|
|
|
70.
|
Підсумковий урок за І семестр
|
|
|